Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną MARSI MARCIN SIEDLECKI
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną (dalej: Regulamin) ustanowiono dla podmiotu leczniczego MARSI MARCIN SIEDLECKI, utworzonego przez Marcina Siedleckiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą “MARSI MARCIN SIEDLECKI”, NIP: 5291832617, REGON: 387214793, ul. Wioślarska 10 lok. 38, 05-825 Grodzisk Mazowiecki.
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym pod firmą MARSI MARCIN SIEDLECKI z siedzibą w Żyrardowie przy ul. Dekerta 3 i wpisany jest do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem księgi rejestrowej: 000000274745.
- Niniejszy Regulamin określa zasady oraz warunki korzystania z usług MARSI MARCIN SIEDLECKI w zakresie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych.
- MARSI MARCIN SIEDLECKI udostępnia niniejszy Regulamin w wersji papierowej w siedzibie podmiotu leczniczego, tj. Żyrardów ul. Dekerta 3 oraz elektronicznej na stronie internetowej https://medycynapracy24.pl w sposób gwarantujący jego pobranie, wydrukowanie oraz utrwalenie.
§ 2 SŁOWNIK
Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
- Placówka – podmiot leczniczy wykonujący działalność leczniczą w zakładzie leczniczym pod firmą MARSI MARCIN SIEDLECKI z siedzibą w Żyrardowie przy ul. Dekerta 3, wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem księgi rejestrowej: 000000274745,
- Telewizyta – konsultacja lekarska z zakresu medycyny pracy udzielana za pomocą środków porozumiewania się na odległość,
- Świadczenie zdrowotne – usługa medyczna lub inne działanie służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia udzielane przez osoby wykonujące zawód medyczny, zatrudnione lub współpracujące z Placówką na podstawie umów cywilnoprawnych,
- Pacjent – osoba, która zwraca się do Placówki o udzielenie świadczeń zdrowotnych z zakresu medycyny pracy.
§3 ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Placówka udziela Pacjentom świadczeń zdrowotnych z zakresu medycyny pracy przez osobę wykonującą zawód medyczny za pośrednictwem systemów teleinformatycznych po uprzednim przekazaniu wskazanych informacji i dokumentów oraz wyrażeniu zgody na udział w telewizycie.
§4 PROCEDURA ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Telewizyty przeprowadzane są w drodze połączenia telefonicznego.
- W celu skorzystania z powyższego świadczenia Pacjent powinien skontaktować się z Placówką telefonicznie pod numerem telefonu +48 22 230 23 26 lub poprzez formularz dostępny na stronie internetowej https://medycynapracy24.pl oraz przesłać skan skierowania na badanie na adres mailowy online@medycynapracy24.pl.
- W odpowiedzi Placówka:
- przedstawi Pacjentowi zasady przeprowadzania Telewizyt,
- poinformuje Pacjenta o dostępności niniejszego Regulaminu,
- poinformuje Pacjenta o sposobie wyrażenia zgody na przeprowadzenie Telewizyty,
- przedstawi Pacjentowi dokładny koszt usługi. Cennik usług dostępny jest na stronie internetowej https://medycynapracy24.pl.
- Po zapoznaniu się z informacjami wymienionymi w punkcie 4 powyżej, Pacjent dokona opłaty za Telewizytę w formie płatności internetowej.
- Za wykonane usługi:
- faktury dla podmiotów gospodarczych wystawiane są do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu dokonania sprzedaży,
- faktury imienne dla osób fizycznych wystawiane są:
– do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu dokonania sprzedaży, jeśli zgłoszenie wystawienia faktury imiennej zostanie zgłoszone do końca miesiąca, w którym nastąpiła sprzedaż,
-w ciągu 15 dni, jeśli zgłoszenie wystawienia faktury imiennej zostanie zgłoszone później niż miesiącu następującym po miesiącu, w którym nastąpiła sprzedaż.
- Po dokonaniu opłaty, Pacjent wypełni kartę zdrowia, której wzór znajduje się na stronie internetowej https://medycynapracy24.pl i prześle wypełniony dokument z podpisem kwalifikowanym lub podpisany skan karty na adres mailowy online@medycynapracy24.pl.
- Po otrzymaniu płatności oraz karty zdrowia Placówka kontaktuje się mailowo lub telefonicznie w celu umówienia terminu wykonania Telewizyty. Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniach i godzinach funkcjonowania Placówki.
- Po ustaleniu daty i godziny wizyty, Placówka prześle w formie wiadomości SMS na wskazany przez Pacjenta numer telefonu podsumowanie uzgodnień dotyczących terminu Telewizyty oraz oświadczenie o wyrażenia przez Pacjenta uprzedniej zgody na Telewizytę. Pacjent zobowiązany jest do potwierdzenia terminu Telewizyty oraz potwierdzenia zgody na Telewizytę w zakreślonym w wiadomości SMS czasie i formie. Brak potwierdzenia daty i godziny wizyty skutkuje anulowaniem ustaleń i nie wywołuje skutku w postaci umówienia wizyty.
- Jeżeli umówiona Telewizyta nie może odbyć się w umówionym terminie z przyczyn leżących po stronie Placówki, Placówka niezwłocznie poinformuje Pacjenta i ustali dalsze postępowanie lub nowy termin Telewizyty.
- Skorzystanie z Telewizyty wymaga:
- dokonania przez lekarza uprzedniej analizy adekwatności udzielenia świadczenia
- zdrowotnego w formie Telewizyty,
- wyrażenia przez Pacjenta uprzedniej zgody na Telewizytę,
- poinformowania o warunkach i skutkach odbycia Telewizty przez lekarza wykonującego Telewizytę.
- Lekarz realizujący Telewizytę skontaktuje się z Pacjentem w dniu umówionej wizyty dzwoniąc trzykrotnie (w odstępach nie mniejszych niż 5 minut) pod podany przez Pacjenta numer telefonu. W przypadku, gdy Pacjent nie odbierze połączenia w powyższym trybie uznaje się, że Pacjent rezygnuje z Telewizyty, co oznacza, że Telewizyta zostaje anulowana, a osoba realizująca Telewizytę nie podejmie kolejnej próby nawiązania kontaktu w ramach zgłoszonego wcześniej zapotrzebowania. W celu skorzystania z Telewizyty Pacjent zobowiązany jest do ponownego kontaktu z Placówką i ustalenia nowego terminu Telewizyty.
- Przed wykonaniem badania z zakresu medycyny pracy lekarz realizujący Telewizytę zweryfikuje tożsamość Pacjenta poprzez zadanie pytań kontrolnych.
- Po odbytej Telewizycie wystawione zostaje orzeczenie lekarskie, które opatrywane jest podpisem elektronicznym. Następnie orzeczenie jest wysyłane w formie zaszyfrowanego pliku na adres mailowy wskazany przez Pacjenta. Na wyraźne życzenie Pacjenta oryginał orzeczenia lekarskiego przesyłany jest w formie fizycznej na adres wskazany przez Pacjenta za pośrednictwem Poczty Polskiej lub podmiotu świadczącego usługi kurierskie.
- W przypadku konieczności przekazania Placówce przez Pacjenta dokumentacji medycznej, dokumenty powinny zostać przesłane na adres mailowy online@medycynapracy24.pl po uprzednim zabezpieczeniu ich hasłem i przekazaniu Placówce hasła drogą inną niż mailowa.
§5 OBOWIĄZKI PACJENTA
Pacjent zobowiązany jest do:
- zapewnienia telefonu, za pomocą którego odbędzie się Telewizyta,
- zapewnienia niezakłóconego przebiegu Teleporady,
- poddania się weryfikacji tożsamości przez lekarza realizującego Telewizytę,
- niepodejmowania działań prowadzących do zachwiania stabilności systemów informatycznych Placówki lub do pogorszenia jakości świadczonych przez niego usług.
§6 OBOWIĄZKI PLACÓWKI
Placówka zobowiązana jest do:
- zapewnienia lekarzowi realizującemu Telewizytę telefonu, za pomocą którego odbędzie się Telewizyta,
- zapewnienia niezakłóconego przebiegu Teleporady,
- zapewnienia poufności przebiegu Teleporady,
- weryfikacji tożsamości Pacjenta przez lekarza realizującego Telewizytę,
- udzielenia Pacjentowi wszelkich informacji dotyczących Telewizyty,
- weryfikacji przez lekarza realizującego Telewizytę czy Telewizyta jest wystarczająca dla realizacji jej celu.
§7 WARUNKI TECHNICZNE
- Do odbycia Telewizyty niezbędne jest:
- posiadanie telefonu komórkowego lub stacjonarnego,
- posiadanie urządzenia z dostępem do sieci Internet z zainstalowaną przeglądarką internetową umożliwiającą wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych (HTML) powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę www.
- W przypadku korzystania przez Pacjenta ze sprzętu i oprogramowania, które nie spełniają wymogów technicznych opisanych powyżej, Placówka nie odpowiada za jakość usług świadczonych drogą elektroniczną lub za niewykonanie usług drogą elektroniczną.
§8 ZAKAZ DOSTARCZANIA TREŚCI O CHARAKTERZE BEZPRAWNYM
Zakazane jest udostępnianie przez Pacjentów w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną informacji i treści niezgodnych z prawem, obraźliwych, sprzecznych z dobrymi obyczajami, nieprawdziwych lub mogących wprowadzać w błąd, a także treści zawierających wirusy lub mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów teleinformatycznych.
§9 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Pacjentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem kosztów:
- dostarczenia towaru w sposób inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Placówkę,
- bezpośrednich kosztów zwrotu towaru.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy można złożyć na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Oświadczenie powinno być skierowane listownie na adres MARSI Marcin Siedlecki, ul. Wioślarska 10 lok. 38, 05-825 Grodzisk Mazowiecki.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Pacjentowi w przypadku wyrażenia przez Pacjenta zgody na wykonanie usługi w pełni przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy i przyjęciem przez Pacjenta do wiadomości, iż utraci on prawo do odstąpienia od Umowy w przypadku wykonania usługi w pełni przed upływem tego terminu na odstąpienie od Umowy.
§10 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Pacjentowi przysługuje prawo do zgłoszenia reklamacji dotyczącej Telewizyty.
- Reklamacja powinna zawierać dane Pacjenta umożliwiające jego identyfikację, w postaci imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, numeru telefonu, adresu mailowego.
- W reklamacji opisać należy jej przyczynę oraz oczekiwania Pacjenta wobec Placówki, w szczególności zaś opis pożądanych działań w związku z reklamacją.
- Reklamacje można składać drogą elektroniczną na adres mailowy online@medycynapracy24.pl lub pocztową na adres: MARSI MARCIN SIEDLECKI, ul. Wioślarska 10 lok. 38, 05-825 Grodzisk Mazowiecki.
- Placówka rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia w formie odpowiadającej formie zgłoszenia reklamacji. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Placówka zwraca się do składającego zgłoszenie o ich uzupełnienie przed rozpatrzeniem reklamacji. Czas udzielenia dodatkowych wyjaśnień przez Pacjenta przedłuża odpowiednio okres rozpatrywania zgłoszenia.
§11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie 06 maja 2024 roku.
- Niniejszy Regulamin może ulec zmianie. O jego zmianach Pacjenci będą informowani przez Placówkę poprzez wskazanie daty ostatniej zmiany Regulaminu na stronie internetowej https://medycynapracy24.pl. Zmiana staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Placówkę, który nie może być krótszy niż 7 dni od momentu udostepnienia na stronie internetowej https://medycynapracy24.pl zmienionego Regulaminu.